برای جمع کردن اعداد در اکسل Exel با استفاده از تابع SUM و عملگر “+” میتوانید به شرح زیر عمل کنید:
1. استفاده از تابع SUM:
– وارد کردن اعدادی که میخواهید جمع آنها را بگیرید در سلول های مورد نظر (به عنوان مثال، اعداد را در سلولهای A1 تا A10 وارد کنید).
– در سلول ی که میخواهید نتیجه را مشاهده کنید، مانند سلول A11، عبارت زیر را تایپ کنید:
=SUM(A1:A10)
این عبارت به معنای جمع اعداد از سلول A1 تا A10 است.
2. استفاده از عملگر “+”:
– وارد کردن اعدادی که میخواهید جمع آنها را بگیرید در سلول های مورد نظر (مانند مرحله اول).
– در سلولی که میخواهید نتیجه را مشاهده کنید، عبارت زیر را تایپ کنید:
=A1 + A2 + A3 + …
در این عبارت، جای A1، A2، A3 و … اعداد مورد نظر خود را وارد کنید که میخواهید جمع آنها را بگیرید.
در هر دو روش در اکسل Exel، پس از تایپ عبارت، میتوانید Enter را بزنید تا نتیجه جمع نمایش داده شود.
درس 73:فرمول نویسی در اکسل | فهرست اکسل |درس 75: جمع تفریق ضرب تقسیم باقیمانده توان و درصد